Monday, 26 November 2012

Membuat racik


tengah kemaruk nak buat racik ayam, dan burung wak-wak.







inilah hasilnya.

34 comments:

  1. salam....kalau nak tempah racik wak-wak berapa bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut saudara la..biasanya satu utas ada 15 mata..satu mata RM 1.50.

      Delete
  2. mcm mana nak order ni bang...hihii...geram tgk wak-wak byk kat kg...takut nanti kalu dibiarkan jadi besar bas plak...

    ReplyDelete
  3. kalau nak saya buatkan dulu..nak berapa banyak.

    ReplyDelete
  4. salam...sy nk tmpah racik wak 30 mata....nt sms sy...014-5146516 (afran)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni no saya..017-7559020 (ayi)

      Delete
  5. salam..ok tuan..nanti saya sms..

    ReplyDelete
  6. salam..tuan,nk bertanya,klau saya tempah,tempoh mase die lame mane nk siap

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..biasanya dalam 1 minggu utk 1 tempahan..

      Delete
  7. aku nak tempah racik ayam hutan boleh.. nak dalam 30 batang ke atas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je..kalau berminat col 017-7559020-ayi..

      Delete
  8. Aku pn buat sndiri je bro...yg bli 2kpale je lg 7 kpale buat sndri...jimat belanje...x tau mmg susah...tp bila dh tau,sronok plak wt racik...sambil tnggu org rmh blk keje sempat menganyam lekor kt dlm kete..isi mse yg ade sepenuhnye kikikiii...

    ReplyDelete
  9. bro kalau saya beli. boleh tak bro ajar sy gunakan...
    kat rawang ni wak-wak dah macam ayam daging... tak lari kalau nampak manusia...
    harga dia rm1.50 satu yerk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dekat boleh saya ajarkan..saya di JB.
      sekarang semata dah RM 2.00.

      Delete
  10. hallo BRO slmt pagi,saya john dekat shah alam,saya nak order racik wak-wak 20 mata ni fon saya 0166795807.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh bro..nanti saya buatkan..dh siap sy sms.

      Delete
  11. tq bro,jgn lupa yer saya tunggu

    ReplyDelete
  12. salam bang. racik ayam hutan berapa 1 mata? kalau order 15 mata je boleh, putus hr tu, hilang kemana dah
    saya amir 0177667409

    ReplyDelete
  13. salam bang..JB kt mana?nk mntk ilmu buat racik..kwn pn kt JB jgk ni..

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. semata RM 5.lekar Rm 20/RM40

      Delete
  15. boleh order lg ke ni? talifon x dpt pon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh..cuma sekarang bz sgt2..ibu mertua sakit..kekadang x sempat nk cas tepon.

      Delete
  16. mcm mana racik nie berfungsi...xfaham la

    ReplyDelete
    Replies
    1. racik ni digunakan untuk menangkap burung atau ayam dan lain2 haiwan..
      cara penggunaannya,racik ini akan dicucuk di tanah..apabila haiwan lalu,kakinya akan terjerut tali racik..

      Delete
  17. Nk tnye, rcik wat untuk jerut kaki haiwan kan. Besi ape yg dgune wat pacak kat tanah. Kuat ke.mohon penjelasan ..hehe..bru blajo ni..

    ReplyDelete
  18. besi yang digunakan ialah rod welding..cukup kuat..tali jerut akan diikat pada besi tu..

    ReplyDelete
  19. bang tempah racik wak2 20 mata boleh..no sy 0136245058..bila boleh dpt

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf lewat menjawab.
      nnti sy buatkan.sekarang ni tgh siapkan 15 kepala racik wak2 dan 3 kepala racik aym sulam.
      siap je sy roger tuan dgn pantas..

      Delete
  20. Salam...saya baru je terjebak ngan hobi meracik wak2 nih...memang syok...sorang2 je dok dlm semak...hasil bole lah tahan utk seorang beginner....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..
      hati2 bro..kalau mikat wak2 seeloknya duduk ditempat terang..takut ada ular atau binatang berbahaya..

      Delete