Wednesday, 25 July 2012

Siap Akhirnya


Pandangan Hadapan

Pandangan Hadapan

Pandangan Sisi
Menunjukkan Lock denak dengan perangkap

Pandangan Sisi

Lock Penyangkut diantara rumah denak dan perangkap



Rumah denak boleh dicabut dari perangkap











Sunday, 22 July 2012

Penjagaan Burung









 Burung-burung ni kene penjagaan yg serius.
bukan jenis bg makan je.
waktu siang hari kalau boleh mandikan burung dan basuh sangkar sebersihnya.
kemudian bagi makan dan minum yang cukup.pastu kalau boleh gantungkan kat pokok.pastikan pokok yang digantung tu xde ancaman cam semut atau burung helang.
petang hari bagi makan buah dan basuh sangkar.

bila sangkar dah bersih,bawa masuk ke rumah supaya burung boleh tido dengan nyenyak pd malam harinya.
kalau dapat,tutup sangkar supaya keadaan gelap dan burung terlindung dari gigitan nyamuk atau serangga beracun.


Friday, 20 July 2012

Jebak Puling Beserta Rumah Denak


bahagian rumah denak belum siap lg..
nak masukkan 2 ekor denak..

Wednesday, 18 July 2012

Jebak Puling 4 Pintu Dah Siap






Akhirnya siap bahagian perangkap untuk jebak puling.
Bahagian rumah untuk denak belum siap lagi.
ari minggu ni baru siapkan rumah denak.

Monday, 16 July 2012

Rangka Jebak Puling/Tanau 4 Pintu




Setelah penat berfikir, inilah hasil yang diilhamkan dari pemikiran aku.
Jebak Puling 4 pintu.
Bahagian rumah denak dan perangkap diasingkan.
Kalau nak pegi memikat,baru cantumkan bahagian rumah denak dengan perangkap.

Tuesday, 10 July 2012

Sangkar Labu untuk di jual

Sesiapa yang berminat boleh hubungi saya di alamat emel yang terdapat di atas page.

Denak Puling


Inilah Denak Puling / Tanau yang aku ada.
Kejenye dok kokak kayu je..habis hancur pintu jebak..
sampai pernah terlepas. Nasib baik dapat semula.